سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به وجود آوردن یک خانواده وگان و گیاه خواری

وگان یک نوع سبک گیاه خواری سخت گیرانه ای می باشد که در آن به هیچ وجه از محصولات لبنی یا حیوانی استفاده نمی شود

وگانیسم[1] یک حالتی از گیاه خواری[2] می باشد که شامل خوردن غذاهای گیاهی و عدم مصرف محصولات حیوانی می باشد.

افراد وگان علاوه بر اینکه از مصرف گوشت اجتناب می کنند، همچنین از مصرف محصولات لبنی یا تخم مرغ ها یا عسل هم پرهیز می کنند.

چرا که معتقدند مصرف این محصولات یک رفتار بیرحمانه ای است که به محدود شدن این حیوانات، استثمار کردن آنها و در نهایت مرگ آنها منجر می شود.

همچنین این دلیل باعث شده است که افراد وگان تا حد ممکن از پوشیدن لباس های چرم، پشمی یا ابریشمی یا استفاده از وسایل آرایشی یا سایر محصولاتی که شامل عناصر به دست آمده از حیوانات می باشند، اجتناب کنند.

وگانیسم از یک فلسفه ای پیروی می کند که نظریه کالا بودن موجودات زنده را رد می کند (در واقع حیوانات را به عنوان یک کالای قابل بهره برداری و قابل استفاده در نظر نمی گیرد، بلکه به عنوان یک سری موجودات زنده ای در نظر می گیرد که حق زندگی کردن دارند).

در صورتیکه شما از قبل و از نظر اخلاقی یک وگان باشید، یا یک سری نکاتی را در مورد مزایای سلامتی یا بوم شناختی رژیم غذایی مبتنی بر گیاه شنیده باشید، شاید علاقمند شوید که این اخلاقیات را در ذهنیت خانواده تان هم ایجاد کنید.گیاه خواری

این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا این کار را به صورت مناسب تری انجام دهید.
مراحل:

1? در صورتیکه با هیچ کسی رابطه بلندمدتی نداشته باشید، ازدواج کنید.

در رابطه با ایجاد وگانیسم در خانواده ای که تشکیل خواهید داد، با همسرتان صحبت کنید.

در صورتیکه همسرتان از قبل وگانیسم باشد، ایده شما را قبول خواهد کرد!

در صورتیکه همسرتان یک وگان نباشد، ممکن است که بحث و پیشرفت شما یک مقداری طول بکشد.

2? با همسرتان بچه دار شوید.

بعد از داشتن یک بچه (یا چند بچه)، سعی کنید که غذاهای سالم زیادی بخورید؛ غذاهایی از قبیل سبزیجات، میوه ها، حبوبات، آجیل ها و تخمه ها، لوبیاها، عدس ها و محصولات سبوس دار.

همچنین در صورت نیاز می توانید از مکمل های دارای روغن های گیاهی و B – 12 هم استفاده کنید.

(این نکته را به یاد داشته باشید که شیر سینه انسان یک وگان می باشد و برای رشد نوزاد در یک یا دو سال اول زندگی، ضروری است).

به مرور علاقه خانواده تان به این غذاهای سالم افزایش خواهد یافت و در مراحل بعدی سبک زندگی وگان و سالم خودتان را دوست خواهید داشت.

بعد از رسیدن بچه (های) تان به سن 5 یا 6 سالگی، در مورد دلایل خودتان در رابطه با اینکه فقط غذاهای گیاهی مصرف می کنید، بیشتر با آنها صحبت کنید.

به آنها توضیح دهید که شما برای حفاظت از حیوانات موجود در کره زمین از این غذاها استفاده می کنید.

چرا که قبل از مصرف شدن غذاهای حیوانی، آنها در کشتارگاه ها کشته می شوند و محصولات گوشتی و محصولات جانبی بسته بنده می شوند و توسط کامیون ها انتقال می یابند و رانندگان آنها را به مغاز ها می آورند و در آنجا فروخته می شوند و بعدا پخته می شوند و مصرف می شوند.

همچنین در رابطه با ظلمی که در مورد حیوانات صورت می گیرد و اینکه آنها هم همانند ما احساس درد می کنند، یک توضیح مختصری بیان کنید و بگویید که به همین دلیل شما یک خانواده وگان هستید.

منبع : گیاه خواری